Vulcanizare
Vulcanizarea este de obicei folosita in cazurile in care, de exemplu, fisurile din anvelopa pe intreaga grosime a peretelui trebuie reparate.
Exista multe moduri de a repara o anvelopa uzata. In cele mai multe cazuri, reparatiile pot fi finalizate pe loc. Cu toate acestea, exista cazuri in care este necesara o interventie mai amanuntita.
Anvelopa uzata este intarita la o temperatura de 150 ° C și o presiune de 0,5-0,8 Mpa, iar timpul de intarire depinde de grosimea materialului.
Ce este de fapt Vulcanizarea?
Vulcanizarea, ca proces fizico-chimic, este procesul prin care se formeaza legaturi incrucisate intre moleculele de lant de cauciuc.
Vulcanizarea, ca operatie de fabricatie a cauciucului, inseamna operatia in care produsul brut este vulcanizat sub actiunea temperaturii corespunzatoare in echipamentul de vulcanizare in timpul adecvat.
Ca urmare a vulcanizarii, amestecul de cauciuc maleabil devine un cauciuc elastic. Materialul este reticulat, ceea ce impiedica lanturile adiacente sa se lase reciproc sub forta. Atunci cand forta inceteaza, segmentele moleculare deplasate se „inapoieaza” inapoi la pozitia initiala.
Cu cele mai utilizate materii prime, rata reacției chimice este foarte mică sub 100 ° C, datorită energiei de activare ridicate. Prin urmare, esența vulcanizării constă în păstrarea produsului semifabricat brut, în formă corespunzătoare, la o temperatură ridicată până când are loc reticularea. Timpul de asteptare este necesar din două motive. Un motiv este faptul că reacțiile chimice organice au nevoie de timp să se producă (reacțiile anorganice au loc de obicei instantaneu).
Celelalt motiv
Celalalt motiv este ca, deoarece cauciucul (si compusul de cauciuc) au o conductivitate termica slaba, se incalzeste lent (si se raceste lent); in special, vulcanizarea produselor din cauciuc cu pereti grosi dureaza mult timp. Vulcanizarea ar putea fi scurtata prin utilizarea unei temperaturi mai ridicate, dar ar accelera și alte reactii chimice nedorite (de exemplu, fragmentarea moleculara, ramificarea lantului, ciclizarea etc.) care ar distruge produsul cauciucat.
Nu este intotdeauna posibila utilizarea agentilor vulcanizatori obisnuiți si a temperaturii obisnuite de vulcanizare. De exemplu, pentru a putea repara o anvelopa perforata, este foarte convenabil sa folositi un compus de reparatie vulcanizant la temperaturi joase, chiar daca este mai scump. Exista acceleratoare care incep vulcanizarea la temperaturi mai scazute; O provocare particulara este aceea ca amestecul nu se incalzeste in timpul productiei sau ca trece un timp relativ scurt intre adaugarea ingredientelor active de vulcanizare si produsul finit.
In timpul operatiunii, produsul semifabricat este adesea tinut sub presiune intr-un instrument de vulcanizare bine format. Un exemplu este o anvelopa de marfa care este intarita intr-o forma de vulcanizare la o temperatura de aproximativ 150 ° C si la o presiune de aproximativ 1,5-2 MPa. Pe de alta parte, garniturile geamurilor vehiculului pot fi intarite fara presiune in topirea sarii de 190 ° C.
Pentru servicii complete de vulcanizare si inlocuire anvelope va asteptam sa ne contactati.